21 Μαΐου 2024
Πρέβεζα

Το 4ο Γυμνάσιο Πρέβεζας συμμετείχε στο 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών

Το 4ο Γυμνάσιο Πρέβεζας συμμετείχε στο 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών: « Ενεργός Πολιτειότητα” Πολίτης στο Σχολείο – Πολίτης του κόσμου», το οποίο διοργανώθηκε από το “Εργαστήριο Κοινωνικών Επιστημών και Εκπαίδευσης” και την “Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου” στο πλαίσιο του εορτασμού των 40 χρόνων από την ίδρυση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων από την Παρασκευή 5 έως την Κυριακή 7 Απριλίου 2024. Το Συνέδριο στέφθηκε από μεγάλη επιτυχία και προσέλκυσε το ενδιαφέρον δεκάδων μαθητών και εκπαιδευτικών όχι μόνο από την Ήπειρο αλλά και από την ολόκληρη την Ελλάδα.

Την Κυριακή , 7 Απριλίου , στις 10.15’ το πρωί σύμφωνα με το πρόγραμμα οι μαθητές της Γ΄ τάξης, Κωνσταντίνος Γιαννάκης, Βασιλική Κασσαβού και Αθανάσιος Τσιλογιάννης εκπροσωπώντας και την υπόλοιπη ομάδα παρουσίασαν την εργασία με τίτλο: “Το χαρακτικό έργο του Λάμπρου Ορφανού ως μέσο έκφρασης και πολιτιστικής και ιστορικής κατανόησης ” με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την καθηγήτρια Καλλιτεχνικών του σχολείου μας κ. Χριστίνα Κακοσίμου . Παρουσιάστηκαν εργασίες μαθητών που βασίστηκαν στο έργο του χαράκτη καλλιτέχνη Λάμπρου Ορφανού. Ο Λάμπρος Ορφανός. (1916-1995) γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. Το 1949 άρχισε να εργάζεται ως προϊστάμενος στην Τράπεζα της Ελλάδος, στην Υπηρεσία Καλλιτεχνικού Σχεδίου και χάραξης του Ιδρύματος Εκτυπώσεων Τραπεζογραμματίων και Αξιών. Μετεκπαιδεύτηκε στο Παρίσι ενώ παράλληλα φοίτησε στο College Technique Estienne συμπληρώνοντας τις γνώσεις του στην τέχνη του βιβλίου, στη χάραξη γραμματοσήμων, γραμμάτων, τραπεζογραμματίων και αξιών. Με την επιστροφή του στην Ελλάδα δημιούργησε τα κυριότερα χαρτονομίσματα του Ελληνικού κράτους.

Αφού έγινε μελέτη για τη ζωή και το έργο του καλλιτέχνη, επελέγησαν διάφορες τεχνικές και διάφοροι τρόποι αξιοποίησης των χαρακτικών του . Είναι σημαντικό να υπογραμμίσουμε τα συναισθήματα και τα βιώματα που οι μαθητές αποκομίζουν από προγράμματα αυτού του είδους που συνοψίζονται στις ακόλουθες φράσεις : 1. Έμπνευση ( Η ενασχόληση με την τέχνη εμπνέει να εξερευνήσουμε τα συναισθήματά μας και να εκφραστούμε δημιουργικά.) 2. Ενδυνάμωση ( Μέσω του έργου κατανοούμε και ρυθμίζουμε καλύτερα τα συναισθήματά μας ελέγχοντας τα) , 3. Επικοινωνία και αλληλεπίδραση ( Επικοινωνούμε με τους άλλους συμμαθητές μας και αλληλοεπιδρούμε μέσω των καλλιτεχνικών μας δημιουργιών), 4. Αυτοπεποίθηση ( εκφράζουμε τον εαυτό μας και κατανοούμε τα συναισθήματα των άλλων.), 5. Αίσθηση πληρότητας και σκοπού ( Αισθανόμαστε και οι ίδιοι δημιουργοί).

Μια πολύ σημαντική εμπειρία για μαθητές και εκπαιδευτικούς , συγχαρητήρια στους διοργανωτές που έδωσαν το βήμα σε μαθητές και μαθήτριες να εκφραστούν και να παρουσιάσουν τις εργασίες τους , συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες !!!

 

 

 

Τελευταία ενημέρωση 11 Απριλίου 2024 13:13:40 από News Room

Πηγή: www.prevezanews.gr

Σχετικές αναρτήσεις

Μνημείο Ολοκαυτώματος: ”Να διερευνηθεί ανασκαφικά ο χώρος” λέει η ΕΦΑ Πρέβεζας – Τι όρους βάζει – Preveza Today

i-news24

ΠΡΕΒΕΖΑ: Το έθιμο των «αυγομαχιών» αναβίωσε ο Σύλλογος Ν.Σαμψούντας «Η ΑΜΙΣΟΣ»

i-news24

Nέα ρεκόρ και 4η θέση στην κατάταξη για τον Α.Σ Πρέβεζας “ΕΥ ΖΗΝ”

i-news24
Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας τότε συναινείτε σε αυτό. View more
Accept