ΥΓΕΙΑ

Γιατί έχει σημασία το πως μαγειρεύετε τα αυγά σας – Zougla

Οι επιστήμονες έχουν δείξει ότι η αποθήκευση των αυγών στον πάγκο εργασίας και όχι στο ψυγείο και το πώς τα μαγειρεύετε έχει σημασία όταν πρόκειται για τη διατήρηση της βιταμίνης D, γνωστής ως «βιταμίνη του ήλιου».

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Newcastle ανέλυσαν αυγά εμπλουτισμένα με βιταμίνη D από τη δημοφιλή μάρκα Happy Egg Co. για να προσδιορίσουν πώς επηρεάστηκε η συγκέντρωση της βιταμίνης από τον τρόπο μαγειρέματος και αποθήκευσής τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η βιταμίνη D είναι γνωστό ότι βοηθά στη διατήρηση των οστών, των δοντιών και των μυών, καθώς και ότι είναι σημαντική για ισχυρό ανοσοποιητικό. Ορισμένες έρευνες δείχνουν επίσης ότι τα άτομα με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D έχουν υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν εποχιακή συναισθηματική διαταραχή (SAD), η οποία είναι ιδιαίτερα συχνή κατά τους χειμερινούς μήνες.

Η ερευνητική ομάδα συνέκρινε τα αυγά που είναι αποθηκευμένα σε ψυγείο με αυτά έξω στον πάγκο της κουζίνας και με πέντε διαφορετικούς τρόπους μαγειρέματος των αυγών.

Ο Tom Hill, καθηγητής Διατροφής στο Πανεπιστήμιο του Νιούκαστλ, ο οποίος ηγήθηκε της μελέτης, είπε: «Βρήκαμε ότι αν θέλετε να διατηρήσετε περισσότερη βιταμίνη D στα αυγά σας, τότε είναι καλύτερα να τα κρατήσετε εκτός ψυγείου σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, όπως στον πάγκο της κουζίνας. Γνωρίζουμε ότι περισσότερο από το 90% του βρετανικού πληθυσμού δεν λαμβάνει αρκετή διατροφική βιταμίνη D και υπάρχει επείγουσα ανάγκη να αναπτυχθούν τρόφιμα που θα λύσουν αυτό το πρόβλημα. Οι προηγούμενες μελέτες μας έδειξαν ότι μπορούμε να εμπλουτίσουμε επιτυχώς τα αυγά με βιταμίνη D μέσω της διατροφής των ορνίθων, που θα μπορούσε να είναι μια πολύτιμη πηγή για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του διαδεδομένου προβλήματος της ανεπάρκειας στο Ηνωμένο Βασίλειο. Λοιπόν τώρα ξέρουμε ότι δεν είναι μόνο η διατροφή της κότας που μπορεί να αυξήσει την ποσότητα βιταμίνης D στα αυγά. Ο τρόπος μαγειρέματος επίσης έχει σημασία».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε αυτήν την τελευταία έρευνα, μετά την αποθήκευση των αυγών και το μαγείρεμά τους με την υπό δοκιμή μέθοδο, παρτίδες αυγών ξηράνθηκαν με κατάψυξη και αναλύθηκαν για βιταμίνη D3 και 25-Υδροξυβιταμίνη D3. Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν την πραγματική κατακράτηση για να μετρήσουν την αναλογία της βιταμίνης D που απομένει στο μαγειρεμένο φαγητό σε σχέση με τη βιταμίνη D που αρχικά υπήρχε σε ένα δεδομένο βάρος του φαγητού πριν το μαγείρεμα. Βρήκαν ότι κυμαινόταν από 78% έως 109%. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει διαφορετικές ποσοστιαίες απώλειες βάρους που συμβαίνουν μετά το μαγείρεμα που προκαλούνται, για παράδειγμα, από απώλεια νερού.

Αφού διατηρήθηκαν σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, όπως στον πάγκο εργασίας, βρέθηκε ότι η καλύτερη μέθοδος μαγειρέματος των αυγών είχε τα εξής ποσοστά βιταμίνης D:

Αυγά ομελέτα (109%)
φούρνος μικροκυμάτων (109%)
Ποσέ (93%)
Σκληρά βρασμένο (80%)
Τηγανητά αυγά (78%)

Συγκρίνοντας τα εμπλουτισμένα αυγά με τα κανονικά (μη εμπλουτισμένα), η βιταμίνη D βρέθηκε να είναι 22% έως 132% υψηλότερη, ανάλογα με τη μέθοδο μαγειρέματος που εφαρμόζεται.

Η εργασία δημοσιεύεται στο περιοδικό Foods.

 

 

Πηγή: www.zougla.gr

Σχετικές αναρτήσεις

«Όλα για την ζωή μας»: Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται τα ρινικά σπρέι | in.gr

i-news24

Έξαρση των στρεπτοκοκκικών λοιμώξεων – Οι οδηγίες  – Zougla

i-news24

ΕΟΔΥ: Σε επαγρύπνηση για την αντιμετώπιση πιθανού επιδημικού κύματος ιλαράς – Zougla

i-news24
Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας τότε συναινείτε σε αυτό. View more
Accept