Πώς είναι το μοτέρ του Toyota Prius στις 500.000 χλμ.;

i-news24
Read Time:1 Minute, 36 Second

Το Toyota Prius αποτέλεσε θεμέλιο λίθο των υβριδικών της ιαπωνικής εταιρείας -αλλά και ολόκληρης της αυτοκίνησης- άμα τη παρουσιάσει του, το 1997. Σήμερα μετρά αισίως 4 γενιές και ετοιμάζεται για ανανέωση, ωστόσο πάρα πολλά μοντέλα από τη 2η και 3η του εκδοχή κυκλοφορούν ακόμα. Με 500.000 χλμ. πάντως, ελάχιστα.

Κι αυτό παρόλο το γεγονός πως αρκετά χρησιμοποιούνται ως ταξί. Αυτό που θα δούμε είναι από τα πιο «περπατημένα» του πλανήτη, έχοντας συμπληρώσει σχεδόν μισό εκατομμύριο χλμ. στο οδόμετρο! Το κοντέρ αναγράφει 488.535 χλμ. και οδεύει ολοταχώς για την 500άρα, όντας στους δρόμους από το 2004. Ο ιδιοκτήτης του (που είναι και μηχανικός) αποφάσισε να ανοίξει τον κινητήρα, προκειμένου να διαπιστώσει σε τι κατάσταση διατηρείται. Για την ακρίβεια, αν η πολύ καλή αίσθηση που αποκομίζει κατά τη χρήση, ανταποκρίνεται σε εικόνα. Και το καταφέρνει λαμπρά!

Ο 1NZ-FXE εμφανίζει κάποιες επικαθήσεις άνθρακα και υπολείμματα καύσης, αλλά πέραν αυτού θυμίζει κινητήρα με τα μισά χιλιόμετρα. Όπως αναφέρει ο ίδιος, η αίσθηση στην απόδοση παραμένει αναλλοίωτη, οπότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η ισχύς να διατηρείται στα επίπεδα που είχε όταν ήταν καινούργιο. Το ατμοσφαιρικό σύνολο των 1.497 κ.εκ. λειτουργεί σε κύκλο Attkinson και χρησιμοποιεί έμμεσο ψεκασμό, παράγοντας 77 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 115 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Η θερμοδυναμική του απόδοση φτάνει στο 37%, με τη μέση τιμή της πραγματικής του κατανάλωσης να κυμαίνεται στα 6,0-6,5 λίτρα/100 χλμ.

Η συνεργασία του με τον ηλεκτροκινητήρα των 67 ίππων και 400 Nm ανεβάζει τη συνδυαστική απόδοση στα 111 άλογα, κατεβάζοντας παράλληλα την κατανάλωση στα 4,9 λίτρα/100 χλμ. Ένα κιβώτιο CVT αναλαμβάνει την τροφοδοσία των εμπρός τροχών και βοηθά το Prius να πετύχει αρκετά καλές επιδόσεις, της τάξης των 10,9 δλ. (11,6 δλ. στην πραγματικότητα) και 170 χλμ./ώρα τελικής.

The post Πώς είναι το μοτέρ του Toyota Prius στις 500.000 χλμ.; appeared first on AutoGreekNews.

Dotsic

Next Post

Νέο μικρό υβριδικό Crossover από τη Nissan

Η Nissan και η θυγατρική της Autech, ανακοίνωσαν την εμπορική διάθεση του Note Autech Crossover στην Ιαπωνία. Το νέο Note Autech Crossover βασίζεται στο νέο Nissan Note και έρχεται αποκλειστικά με το «εξηλεκτρισμένο» σύστημα κίνησης e-POWER της Nissan, ένα βασικό πυλώνα της  στρατηγικής της εταιρείας για την ηλεκτροκίνηση, στο πλαίσιο […]
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται !!
Αρέσει σε %d bloggers: